måndag 23 maj 2016

Ett steg framåt

Idag har jag gjort vaddå? Skrivit så klart - kände mig grymt energipåfylld efter gårdagens möte med Stefanie och Luiz.  Sedan gör det ju inget att jag är på ett grymt bra ställe för att göra det - kusin Martin och hans familj är grymt trevliga. Ett eget rum i Mountain View kommer jag inte att få när som i livet! Som tack för detta hade jag lovat att bjuda dem på middag - vi åkte iväg till en vanlig amerikansk restaurang och jag fick äta lax!

Jag kollade mailen när vi kom tillbaka och där fanns det ett gott besked - jag har en artikel som är på andra review rundan och editorn tror bestämt att den kommer att bli publicerad i deras journal. Det känns väldigt gott! Dessutom är det en litteraturstudie och de ska inte gå att få publicerade ;)

Nu ska jag sova gott, för imorgon drar jag till nästa kusin som jag ska våldgästa. Några dagar i Santa Barbara ska bli skönt innan jag drar hem till Sverige. Inte för att det blir någon rast och ro, men det är alltid kul att ha omväxling på mina skrivställen. Flest besökta orter under avhandlingsskrivandet vinner, eller nåt ;)





Inga kommentarer: