onsdag 18 maj 2016

Skillnad mot Michigan

Jo, det är varmt här i Kalifornien. Jag är fortfarande inne i att jag bor i Michigan eller i Sverige och går glatt ut med gympadojor och sockar. Inget att rekomendera - jag får försöka hitta mina sandaler någon av väskorna. Jag började dagen tidigt med ett Skypesamtal med handledare och chef. Tog det lite lugnt efter det och sedan hade vi writing group på Skype. Jag har sällan träffat en sådan skarping som Eryn. Fenomenal på att dissekera en text (inte min denna gång) och strukturera om den. Den hjärnan hade inte varit fel att ha.

Jag skriver om en artikel - nu är jag inne på tredje varianten. Vem har sagt att det ska gå att göra en sak på ett vis och ur ett perspektiv? För att få avbrott i skrivandet och läsandet åkte jag och Susanne och handlade te, svenskt godis och pretzels. Allt man behöver för att överleva en skrivperiod i livet ;)


Inga kommentarer: