tisdag 10 maj 2016

Dags att ta tag i nästa steg i livet!

Började dagen med att betygssätta de sista post mortem rapporterna. En del intressant läsning, annat inte :) Det som har varit fascinerande med att läsa dem är hur olika studenterna har uppfattat kursen och det de har gjort. Mycket har med det projekt och projektmedlemmar som de jobbar med. Sedan var det nästa steg - summera ihop poängen och göra om det till ett betyg. Ben har gjort det lätt för mig och genom att använda den lärplattform man har här var det hur lätt som helst.

Jag hade bestämt lunch med Howard. Vi fick en bra pratstund ihop på Woody's - medelhavsinspirerad mat! Han var inte riktigt med på noterna vad det gäller att jag ska ÅKA på söndag. Föreslog en ölkväll om några veckor ;) Jag drog vidare till Starbucks för att träffa Eryn och ha en kort writing group. Hon hade skrivit en väldigt kort sak - så det tog inte mer än tjugo minuter. Vi pratade om ditten och datten och helt plötsligt ramlade jag ner i ta farväl hålet. Det är lite besvärligt för mig att göra det, men bara att kravla sig upp igen.

När jag promenerade hem igen insåg jag att det är dax att ta tag i nästa sak i livet - hitta ett jobb. Det har funnits så mycket på min lista det senaste året så jag har bara jobbat med att ta tag i det som är mest akut. Nu är det jobbsökande som står på agendan. Så har du som läser detta något spännande att erbjuda från och med nyåret - säg till!! Här finns en länk till min LinkedInprofil. Nu åter till skrivandet :)

Inga kommentarer: