tisdag 26 januari 2016

Två steg framåt

Började dagen med att gå upp till Linton Hall för att ha lektion. Idag gick det grymt bra - jag började fatta hur man undervisar här. Mindre konsensus, mer poängjakt och mer kunskap rakt in. Jag får försöka leverera mer sådant. Och inse att alla uppgifterna ska var mycket precisa och utvärderingen på poängnivå. Efter att ha fixat detta - och inte varit nervös för min svengelska - gick jag och Les på lunch. Gott med ett nytt ställe och alltid trevligt med hennes sällskap. Åter till Bessey och skriva på artikel - sedan var det första dejten i min writing group. Den ser jag fram emot - varje måndag i två timmar. Vi är tre stycken och McKinley som ledare. Jag hade en del träffar med honom på min förra vistelse och det var alltid lika trevligt. Det som dessutom är bra att alla är "native-speaking" förutom jag. Så nästa måndag ska vi gå igenom min artikel!!

Dagens svtplay-tips är Kärlek vid första ögonkastet. Det handlar om personer som är singlar och som har sökt till serien. De som blir uttagna får gifta sig, utan att ha sett sin partner före bröllopet och sedan leva tillsammans under fyra veckor. Det är absolut ingen såpopera, utan handlar mer om hur vi fungerar som människor - både ensamma och tillsammans. Grymt intressant, tycker jag.

So long!

Fjällbacka en vinter för länge sen

Inga kommentarer: