söndag 10 januari 2016

Fastnade

Igår kväll fastnade jag helt och hållet. Jag fastnade i det hemskt spännande att söka nya vetenskapliga artiklar. Det finns ju några stycken som är skrivna vid det här laget och ska man dessutom söka på något som har ordet information i sig, ja, då blir ju urvalet hur stort som helst. Finns man i ämnet som mycket handlar om information system - det gäller att ha tålamod. Nu hittade jag en del som var bra. Det behövs - jag behöver fylla på argumentationsförrådet. De gamla argumenten har jag använt ett tag nu - jag känner mig tjatig helt enkelt.

Vad gjorde innan jag fastnade? Började dagen med att ha ett Skypesamtal med kursare på den kurs jag läser nu. Kul, det går snabbt fram med diskussionen om det som vi ska göra och vi hade tid att diskutera om ämnet i stort. Jag drog upp till Friendship House sen - alltid kul att se och höra andra när jag jobbar. På vägen hem gick jag till återvinningsaffären - jag har inte varit där tidigare men där fanns det ju en hel massa spännnade. Nu skulle jag ha en sladd till skrivaren - en dollar för en elsladd är ju inte illa :)


Inga kommentarer: