fredag 22 januari 2016

Myssockdag

Mmmm...det var något i kroppen igen! Vaknade med ont i halsen och huvudvärk och bestämde att hemmaarbete var det som gällde idag. Inga lektioner och ett skypemöte. Det passade ju bra. Har suttit och letat artiklar idag - argument och fakta om det som jag håller på med. Hittat lite, men det skulle vara bra med lite mer för att få dynamik i det som jag ska skriva om. Får leta vidare en annan dag.

Här väntar vi med spänning på snöstormen som ska komma till helgen. Eller den ska komma till Washington och NYC. Det mesta verkar bli inställt där och jag hoppas slippa den helt och hållet.

Ett annat hett samtalsämne är dricksvattnet i Flint. Flint ligger 45 minuters bilfärd härifrån och man har fuskat med sina vattenledningar, så numera finns det bly i vattnet. Inte helt bra och det upprör många, och mig också. Nu har Obama gått in med federalt krisstöd (hoppas jag har fattat det hela rätt) för att få ordning på det. Det som är extra upprörande i kråksången är att det från början är en utsatt community där många fattiga bor. Det som jag tycker om, och det har absolut inte med vattenskandalen att göra, är att man pratar om sina fattiga områden och den problematik som finns här. Jag tycker att vi är sämre på det hemma - kan bero på att vi är ett relativt homogent land med relativt små klasskillnader. Det ska bli spännande att se om denna diskussionen kommer att förändras hemma, där vi tar upp de problem som vi har redan idag. Åter till vattenproblemet - tidningarna skriver mycket om det - nu ser jag på ett reportage på CNN om det t ex. Vill du läsa mer om vattenproblemet finns det en länk här till Lansing Journal.

Nu ska jag skriva ett stycke eller två - blir dags att ta tag i detta igen :)

Bjuder på en sommarbild idag igen - det kan behövas för att fräscha upp minnet. Denna gång är den tagen från en resa med Inlandsbanan och då en promenad i Dorotea.


So long!

Inga kommentarer: