torsdag 14 januari 2016

Lång dag blev det!

Jag har kvar min svenska telefon för att nära och kära i Sverige ska kunna nå mig snabbt. Det jag inte hade förväntat mig var att ett amerikanskt företag skulle ringa på den kl 4 på morgonen eftersom de trodde att jag var i Sverige. Och att grannen sedan skulle ha ett högljutt samtal på kinesiska. Det är väldigt lugnt här annars - jag blir aldrig störd eller känner mig otrygg. Lite yr i mössan drog jag upp till Linton för att ha lektion. Det gick mycket bättre och jag har inga studenter som hoppar av. Kul! Nu gäller det för mig att förstå mer av systemet och framförallt betygssystemet. Vad är det som de förväntar sig. Tar en mjukstart med den första uppgiften och så får vi se vad jag lär mig.
Firade med att gå till kinesiska restaurangen på internationella centret och ta ris istället för nudlar - det gäller ju att slå på stort ;)
Gick upp till Bessey för att fortsätta på min artikel och sedan läsa på inför måndagen. Rummet jag sitter i är bredvid fikarummet = jag har bra koll på vad som händer på avdelningen :) Det slutade med att jag blev inbjuden på middag med ett gäng som brukar äta ihop varannan vecka och prata strunt. Vi gick till en hall med en stor matbuffé - det fanns allt från amerikanskt till italienskt mat att äta. Kul och sitta där och gagga i några timmar om allt mellan himmel och jord. Jämföra system, kultur och ämnen var det väl mest det som det handlade om.

Somnade helt ovaggad till Jills veranda med Jerry Williams :)

En bild? Jajamen - sjukhuskorridoren på Bessey får ni idag! Myset på Linton får ni en annan ;)


Inga kommentarer: