lördag 23 januari 2016

Fredagsmys

Idag körde jag med att fortsätta att skriva - hittade material som jag inte hann klart med igår. Det är grymt roligt att skriva nu när engelskan är så mycket bättre. Drog upp till Bessey - det var lunch för de som är på jobbintervju här. Det går bra, man behöver fler lärare och det kommer att vara fler kandidatluncher under våren. Bra sätt att få in folks åsikter om de som man ska jobba med - bjuda in på lunch (oftast pizza) och mingla med dem. Skrev vidare och sedan drog jag och Les iväg. Jag skulle göra svensk middag åt dem. Clinton fick bestämma och jag lagade sjömansbiff. Kanske inte min paradrätt, men det funkade. De hade dessutom köpt en smulpaj och vaniljsås på IKEA, så det blev helt igenom fredagsmys i min smak. Vi började spåna på vad vi ska hitta på mer - konstmuséet i Detroit är något jag vill åka till. Finns häftiga muralmålningar av Diego Riviera där. Samtidigt kändes det lite sorgligt att veta att det är sista terminen jag är här. Jag hoppas att de kommer till Danmark och att vi kan träffas där. Det är Les dröm att flytta dit och jobba i Århus. Vi får njuta av varandras sällskap så länge det går!

Nu ska jag preppa lite för imorgon - mina internationella kompisar är inbjudna!

So long med ytterligare en sommarbild!


Inga kommentarer: