lördag 17 januari 2015

Terminsavslut

Idag var det slut på höstterminen, vilket innebar att vi hade presentation av examensarbeten. Kul att lyssna på fyra sådana och lika många oppositioner. Jag tycker också att det finns en massa fördelar med att vara lärare på den kursen - jag lär mig en massa hela tiden. Både vad det gäller hur en rapport ska skrivas och om en massa roliga ämnen. Filterbubblan är det senaste - det som vi alla råkar ut för när vi bara ser vissa saker på nätet. T ex får jag upp en hel del om Göteborg och Östersund fast jag är här.
Lunch och sedan iväg till Campus för att vara med på forskningsmöte - doktorander och en massa forskare som diskuterar hit och dit. Och som vanligt finns det en massa taktik - hur ska man positionera sig i organisationen och vilka forskningsprojekt ska man satsa på?

Jag och Les drog iväg på en fika - jag ville ha te och glass för att fira - både att det är fredag och slut på höstterminen. Vi diskuterade hit och dit - träffade Laura och Victor som skulle vidare på stan. Jag drog tillbaka till Spartan för att fredagsmysa. Så nu är vinglaset uppdrucket!

So long!           

Inga kommentarer: