onsdag 21 januari 2015

"I always forget that you are from Sweden"

Ibland kan dagen bara bli bra när jag får en sådan kommentar. Känns skönt även om det inte var för min engelska när jag förklarade min forsknings teoribildning; något jag skulle göra för min studiekollega på Writing Center idag. När jag åker hem ska jag kidnappa och ta med mig Writing Center hem - helt klart. Det är bara en fantastisk service och speciellt när de ställer frågan om vad jag egentligen menar med mina forskningsartiklar. Då måste jag förklara och allt blir som vanligt mycket bättre. Och speciellt på sättet som de gör det! Alltid lika vänliga och trevliga och med inställningen att försöka förstå fast de kanske håller på med något helt annat ämne.

Rubrikkommentaren fick jag av en kollega som jag ska hälsa på nästa helg. Ut och vandra längs Lake Michigan tillsammans - det ska bli vansinnigt kul. Hoppas bara att vädret får sig en vårknäpp och vi slipper frysa ihjäl. Sedan är det nya forskningsintervjuer på G - ska bli spännande att se vad dem ger.

Dagen började lite för tidigt för mig - jag var inte helt på topp och lyckades inte riktigt övertyga studenterna om att de skulle testa en ny sak. Bara att krypa till krosset och försöka marknadsföra bättre - check done. Kul för nu är det en större grupp som vi har och vi ska jobba mycket med att de får feedback löpande. Förhoppning är att de lär sig mer och får en större förståelse för ämnet då.

Geekade till mig på lunchen - fakulteten körde en workshop om geomapping och det var jag ju tvungen att gå på. För er som är nyfikna finns det information här och min förhoppning är att jag kan fixa till lite fräcka kartor till er i fortsättningen ;) För att vara lite mer seriös idag har jag läst examensrapporter, noga. Det känns alltid bra att ha gjort det ordentligt när studenterna lägger ner en massa jobb på dem. 


So long!

          

Inga kommentarer: