torsdag 15 januari 2015

Jag och min Skype

Idag har vi haft en varm och intensiv relation. Äldste sonen, han som blir 26 och jag kan inte fylla 25 längre;, vill ha en större lägenhet tillsammans med flickvännen. Jag tycker att det är bra av en massa olika anledningar, men bostadsmarknaden i Göteborg är inte den bästa när man ska in på den. Så nu har Skype hjälpt mig att prata med bank, sonen, hans bror och hans pappa. Mormor fick ett samtal också - bara i farten sisådär :) Så nu är alla nöjda och glada av sin egna lilla anledning. Och jag gillar att alla dessa samtal hit och dit kostade mig 25 kronor. Ekonomisk? Nej, bara ibland!

Annars går vi in på sluttampen vad det gäller den svenska höstterminen. Känns ofantligt segt, men imorgon är det redovisning av examensarbeten (då är det Adobe Connect som gäller) och jag ska klä upp mig och sätta mig i min lilla soffa (inget nattlinne inte). Misstänker att den kommer att vara alldeles nersutten på en dyna när jag lämnar lägenheten om 1.5 månad. Men det är inte mina bekymmer ;) Och för att återgå till redovisningar så hade vi två sådana idag på litteraturrapporter. Och nästa vecka ska det sättas betyg och köras igång nya kurser - ingen hejd på skojsigheterna i livet!

Jag funderar på om jag ska ringa till en annan kompis idag, när jag ändå håller på. Vet att jag ska prata med M i Minnesota ikväll också. Men när jag ändå sliter hårt på mitt Skypekonto är det lika bra att fortsätta ;)

So long!

P.S Glömde vädret (jag är ju svensk i hjärta och själ :) ) Vi kör rena rama våren här idag - minus tre och solsken. Så det är nästan så jag funderar på vart sandalerna är!  

Inga kommentarer: