tisdag 6 januari 2015

Hänga runt

Nu börjar det tillbaka i de gamla vanorna. Ja, gamla och gamla, men de som jag har när jag arbetar här. Började dagen med ett Skypesamtal med en kollega i Ösd :) Artikelskrivande och studentkurser var på agendan. Fortsatte med artikelskrivande - ett Sisofysarbete ibland, fast det kändes inte så idag! Framåt, framåt!

Under tiden jag var i Washington hade intyget kommit; det som intygar att jag inte begått några brott ;) Jag är så nyfiken på vad nästa intyg blir som jag ska skaffa fram! I och med att jag inte var hemma fansn det på postkontoret, en halvmil bort. Bra motion tänkte jag snabbt, tyvärr utan att inse att det är Michigan vinter. Först skulle jag gå in på Friendship House och betala min kursavgift där (75 kronor), men som vanligt så blev det inte bara så. Min japanska kompis var där och vi måste uppdatera varandra på livet. Och sedan erbjöd hon mig skjuts till postkontoret - huzzah! Jag måste säga att intyget är fint, har en massa stämplar på sig. Tillbaka till Friendship, scanna och maila. Sedan måste jag diskutera Washington med Rich i en timma eller så. Och sedan till Spartan och transkribera en sväng. Nej, det är inte slut på det - jag har bara haft ett uppehåll ;)

Nu ska jag hänga lite med en idol i livet - sönerna var vänliga att ge mig hans nya box i julklapp/födelsedagspresent :)




          

Inga kommentarer: