måndag 20 oktober 2014

Om kundnöjdhet

Före jag åkte till Michigan gick jag till läkaren i Östersund - jag gillar att ha koll på läget och är van vid läkarkontroller en gång om året. Eftersom det är grymt svårt att få tid hos den offentliga läkarvården i staden har jag gått till en privat läkare. Den kostnaden kör jag på mitt företag. Det här året har de lejt ut sin fakturahantering - inget ovanligt. Jag var lite stressad inför resan - betalade till läkarföretaget. Självklart får jag en påminnelse från fakturaföretaget, mailer min verifikatkopia till dem. Svaret är att de inte tror mig, måste prata med läkarföretaget. Ok, då är det så. När jag inte fått svar efter två veckor, trots att jag försökt få de två parterna att prata med varandra, betalar jag in påminnelsen, bara för att inte hamna i inkasso eller annat. Fakturaföretaget lovar att betala tillbaka pengarna bara de fått reda på att läkarföretaget fått pengarna En vecka till går, jag får en lätt utskällning från läkarföretaget för att jag gjort fel - bätter att skälla på kunden än sin leverantör ;). De pratar med varandra och nu vet fakturaföretaget att jag inte ljuger och pengarna ska betalas ut. Då skickar de pengarna på utbetalningskort med senaste utbetalningsdatum inom en månad, trots att jag sager att jag inte är i Sverige. Tack, så hemskt mycket för de dyrbara lärpengarna för mig (*ironi*).

Jo, jag gjorde inte rätt - men det känns som att bli förflyttad till 1970-talet - VI FÖLJER VÅRA REGLER DU FÅR SKYLLA DIG SJÄLV. Skönt att det finns valfrihet idag - den tänker jag använda ;) Ja, de två företagen har i alla fall förlorat en kund. Anlita inte Läkarhuset i Östersund - eller betala på studs. Och jag kommer aldrig att anlita Auktorietet Fakturaservice. Det hade varit grymt enkelt för dem att flytta fram fakturadatum - själva kontakta Läkarhuset eller helt enkelt lita på min verifikatkopia. Och betala in på det konto som pengarna kom från!      

Inga kommentarer: