lördag 11 oktober 2014

Fredagsmys

Det är klart att jag ska hålla på denna svenska tradition. Men först måste man göra sig förtjänt av den, även jag. 
Började dagen med artikeldiskussion - samma innehåll, men en ny förpackning. Det gäller ju inte att förirra sig ner i alla labyrinter utan att ibland hålla sig på en lagom nivå. Till Campus o ett allmänt lunchmöte för Master och doktorander med avdelningen. Riktigt intressant att lyssna på - deras uppföljningar, framtida kurser, kursplaneringen för 2015, stipendiediskussioner mm. Öppet klimat o många diskussioner fram o tillbaka. Fortsatte med att skriva på nästa extended abstrakt - börjar liksom få upp ångan nu 😚
Sedan kom en av veckans höjdpunkter - writing group. Jisses vad mycket hjälp jag får där. Synonymer, skrivstilar, skrivprocess. Det känns ju grymt inspirerande!
Hem, slappa lite o sedan kom gulliga Laura o hämtade mig för att åka till yogan. Ja, jag kör pinnstilen, men någon ska göra det😜 Eller så kan de tro att den är svensk - vem bryr sig? Vi drog vidare till en bar, en öl o lite mat. Mycket prat o nu sängen!

So long!

Inga kommentarer: