tisdag 7 oktober 2014

Början på veckan

Jo, idag har det varit måndag :) Några rätt och några fel blev det - som en helt vanlig dag. Men jag är fortfarande inte förtjust i just den här dagen! Får införa tisdag, tisdag, onsdag, fredag, fredag, lördag och gammaldags söndag i min vecka...
Börja med det bra - jag fick mitt internationella körkort idag. Nu kan jag hyra bil och se mig runt på ett helt annat sätt än tidigare. Ska bli så skojsigt. Sedan var det ju absolut inte världens roligaste färg på det - blir liksom svårt att skilja det från kvitton i plånboken.
 
 
 Fler bra saker - jag och C har bokat boende i New York nu. Försökte vara trendkänsliga och boka vi Air bnb - sajten där man bokar in sig hos personer som redan bor i ettt område. Vi kör eget rum, kök och toa i Brooklyn. Ska bli grymt kul och spännande!      

 
Jag anmälde mig till att testa en ny programvara idag - funktionen var inriktad mot forskare och handlade om att kunna spara ögonblicksbilder på nätet och använda dem som empiriskt material. Det var länge sedan jag testade så osammanhängande delar. Programvaran kom i tre olika delar - visade upp loggfiler när den skulle skapa bilder av tweets från Twitter etc. Hur frustrerad som helst blev jag och lyckades inte med något kändes det som om. Trots att jag tycker att jag behärskar båda områden rätt hyfsat. För dig som läser och är intresserad eller som skulle kunna ha användning av en liknande programvara finns det information här. Och ja, den ska utvecklas ;) När jag skulle förklara vad jag tyckte blev det överhettning. Lät nog ungefär så här:
   
 
Som ett tribut till denna måndag och alla kommande kommer en klassiker också, med en fantastiskt ung Bob Geldof:
 
 För att återgå till det sansade svenska jaget så kommer det en ny dag imorgon och då blir det mer skriva av. Nu är den senaste rapporten inskickad och onsdagens presentation klar - nu till att skriva metod i den kommande artikeln.
 
So long! 

Inga kommentarer: