onsdag 1 oktober 2014

Andras svada

Jag gjorde de sedvanliga Skypesamtalen på morgonen. Vi kommer att bli klara med en rapport snart och därefter blir det till att skriva en artikel på samma ämne. Mycket lättare när det finns ett bra underlag för detta.
Började med manuset till den sista Camtasia inspelningen - jag vill verkligen bli av med saker och komma framåt. Sedan skulle jag fortsätta med det efter lunchmötet - trodde jag, ja!

Pinade iväg till det bästa fikastället i stada - tråkig väg utmed en lång rak, bred aveny, men det är bra att röra på benen. Kom dit och sedan blev jag sittande. Ett lunchmöte i min värld tar ca en timma, svenskt effektivt. Detta tog två och en halv - mycket som avhandlade, men men. Amerikaner är fenor på att prata, YES! Efter lunchen fick jag följa med på ett mote där en av studentgrupperna fick feedback på sina inlämningar. Och även detta tog tid - en timma till! Mycket intressant detta också, men jag ville bara hem och bli klar med det jag planerat.

Yepp, äntligen hemma. Spelade in så det rök ur datorn, i alla fall när jag hittade rätt på mickinställningen. Nu blev filmen klar :) Och nej, jag kommer inte att bli någon demonregissör, men det är grymt kul att få lov att göra inlärningen flexiblare och lite roligare.

Gulliga Laura tog med mig till yogan och där körde kroppen pinntricket - bara stela muskler och orörlighet. Men någon dag ska jag också kunna göra en massa fina övningar....

Dagens lärdom: Ha en bra ursäkt att komma vidare när en amerikan pratar för länge ;)            

Inga kommentarer: