onsdag 27 augusti 2014

Goda nyheter!

Ja, nu går det att saga det! Min älskade son Kristian har förlovat sig med sin Alexandra. Jag har vetat det en tid, men det är lika kul för det. Trist att inte vara hemma och fira det mer, men det blev ett litet firande kvällen innan jag drog iväg. Inga ringar att visa, men alla är vi lika glada för det :) Kul med en bra och trevlig tjej som kommer in i familjen - det kan vara kul att prata annat än fotboll (eller i alla fall så försöker jag påstår sönerna). Så här fina var de i lördags kväll:

    

Grattis!!

 
Gick till den internationella utlåningen av hushållsartiklar - där var det bara att ta för sig, skriva under och ta med hem. Jo, jag är visst student - det kändes som om det var villkoret :)
 
Dagens övningar på Campusområdet har bestått i att jag har köpt busskort. Det gör jag lättast på polisstationens trafikavdelning...Och där var det i dag ca 25 personer fore som skulle ha parkeringstillstånd eller ta ut examen. Just då kändes Västtrafik som ett under av smidighet. Dessutom skulle de ha mitt ID för att jag ska köpa ett busskort...Den är spännande den amerikanska administrationen. Under tiden som jag köade blev det storm, åska och störtregn utanför, så jag tillbringade två timmar hos polisen :)
 
Fick ett ryck och beslutade att jag skulle hitta en adapter till datorns strömförsörjning. Det är ju liksom inte samma i hela världen. Mot internationella centret som inte hade det och sedan mot computer center - som hade! Nu ska här produceras texter och skrivas :)
 
Lite mat köpte jag sen på vägen hem - nu återstår det bara att fixa ett amerikanskt telefonnumer, bankkonto och hyra en TV. Det sista ingår inte i lägenheterna. Sedan ska jag ut och kolla in resten av världen - nu när jag har ett busskort ;) Tar nog det stora klivet och åker Downtown Lansing till helgen. Jo, tvättmedel och annat spännande ska jag ha oxå!   

Inga kommentarer: