torsdag 28 augusti 2014

Fixar o donar - part 325

Ja, i eftermiddag har jag fixat o donat ännu mer. Insåg att det fans ett gym i community centrat tvärs over gatan så nu har jag ett kort för att komma in där. Inte mycket maskiner där men tillräckligt för att kunna få ihop en omgång på de store muskelgrupperna. O dessutom det sköna i att kunna gå dit o hem på fem minuter :)

Sedan åkte jag buss för första gången. Gick alldeles utmärkt med hjälp av trevliga busschaufförer. Skulle till AT&T för att fixa ett amerikanskt telefonnummer - men det sket sig totalt. Det är skillnad på Grand River Avenue och East Grand River Avenue - cirka sisådär en mil eller nåt...Bara att gå på nästa sak att ordna - ett amerikanskt bankkonto. Det gick bra, tog en evig tid - de är inte bra på administration i det här landet. O det tog en evighet för mig att förstå att jag har olika konton - ett som jag kan ta ut pengar i bankomaten och ett som jag använder när jag ska betala i affären. Spännande uppdelning och ännu mer spännande för bankkassörskan när jag såg ut som ett frågetecken.

På aktiviteten att fixa telefonnr igen - jag tog en buss som verkade bra - den gick runt i en cirkel. Hittade ett köpcenter - men ingen AT&T. Men Mobilia går lika bra och saken är nu biff. Värre var det när jag skulle åka buss tillbaka - det är inte schysst att ha bussar med samma nummer som går olika turer :( Men jag ska ju ändå till Downtown Lansing på lördag - nu vet jag hur långt det är.

Underbart väder - tjugo grader o alldeles stilla - jag får en extra sommarmånad här!

CU!          

Inga kommentarer: