torsdag 9 juni 2011

Dag 2









Denna dag var mer lugn och stilla. Jag ägnade stora delar av dagen åt att ladda ner artiklar som ska läsas, struktureras och funderas över. En del av dem hittade jag på nya bibliotekssajten och en del på Göteborgs Universitets sajt. Ibland är det bara att låta gammal vana styra och skita i att jag borde ta tag i allt nytt. Lite skönt ska det allt få vara i allt det nya.


Fick också intruktioner i hur och vad den kurs som jag ska ha i höst är. Affärsinformatik heter den och är på A-kursnivå. Väldigt basic och inte speciellt komplicerad till en börja med. Jag tror att jag kör den som tidigare en gång och sedan ändrar det som jag inte uppfattar som bra.


Kvällen ägnade jag åt Dataföreningen och Open Source. Lite spännande att höra hur det funkar här och de problem och utmaningar som finns. Skillnad på dessa är det i alla fall jämfört med hemma.

Bifogar bilder på det rum som jag har nu och promenadvägen till jobbet.

Inga kommentarer: