onsdag 8 juni 2011

Dag 1

Ja, det är underligt och spännande vad mycket saker jag får uppleva. Vet inte riktigt varför, men så är det i alla fall. Kanske ett halv-öppet sinne och en sorts äventyrslusta finns i personligheten. Dag 1 i den akademiska världen var lätt förvirrande, och det har mest med att jag inte kan hur den fungerar. I näringslivet är det mesta vant för mig, och jag har inga problem att relatera till det. Vad är en prefekt och varför ska jag som doktorand göra vissa saker? Inte helt enkelt att förstå!
Jag har i alla fall fått min första självstudiekurs, ett eget rum (snart kommer ett nytt med fjällutsikt), ett lånekort och varit på mitt första seminarium. Även sett kursplanen på den första kursen som jag ska vara med på/hålla.
Mitt intryck hitills? Lite svårt att säga i och med att det är sommarstiltje här, men jag kan gott tänka mig att jag kommer att trivas bra. Kombinationen studier med näringsliv och betalt är inte helt fel!

Inga kommentarer: