söndag 24 april 2011

Teknikuppdateringar



Idag har jag varit en sväng hos lilla mamsen. Lilla kallas hon för p g a sin närhet till jordeytan och mamsen för att hon är en gullig liten mamma. En sak som hon och jag har gemensamt är vår förtjusning över teknikprylar. Och genom åren har vi utvecklat en gemensam strategi: hon betalar och jag köper och supportar. Dagens inköp blev en iPad, den första versionen. Mamma har en vision om att kunna ligga i sängen och skriva anteckningar och då är en padda lysande. Min Apple erfarenhet är inte den största så det var lite fjärilar i magen när jag skulle köra igång den. Först fick jag bara upp att jag skulle installera iTunes, vilket kändes helt onödigt med tanke på brukaren. Men sedan öppnade sig en massa nyttoeffekter. Vi kunde sitta vid middagsbordet och kolla systembolagets sortiment på portvin och vilken meny det ska vara på mammas 80 års kalas. Jag måste bara lära mig Safari bättre så jag kan ge mamma lite mer nytta av teknikprylen.



Imorgon ska jag göra ALLT som jag inte har hunnit hitills under påsken. Snabbt i säng är det som gäller!

Inga kommentarer: