lördag 23 april 2011

Affärsplan, hemsida och Walk & Talk





Jag har ett företag, Akrodata, som jag har en framtidsvision av att arbeta med. Just nu arbetar jag med att sätta ord på vad jag ska ha för tjänster att erbjuda och därefter startar arbetet med att visualisera tjänsterna. Allt för att kunna visa upp en snygg hemsida och vara attraktiv på det viset. Fantastiskt svårt har jag insett, och det tar en massa tid. Som tur är har jag en underbar kamrat som hjälper mig med detta, och tillsammans kommer vi att nå målet. Sedan ska det raggas kunder, också. Jag har insett att det inte är helt enkelt att vara egen företagare i detta land, och jag vet inte om det är speciellt svårt i den här landsändan.

Jag och min kamrat har en grupp tillsammans, Walk and Talk Göteborg. Det vi gör är att vi träffas, ungefär en gång varannan vecka, går på promenad i ca 1.5 timme och diskuterar. Vi vill ha fler kamrater som är ute och går med oss, och som kan bidra med inspiration. Är du intresserad finns vi på Facebook.

Idag blir det en massa nyttigheter igen, nu främst i form av trädgårdsarbete och husjobb.

Inga kommentarer: