lördag 30 april 2011

Hemsida och webbhotell

Min kamrat har köpt en domän, lite MB från ett webbhotell och fått beskrivet för sig att det är jätteenkelt att sätta igång. Jag måste säga att jag inte tycker att man ska sälja saker på det viset. Nu har jag fattat vilka lösenord jag ska använda, ändrat från FTP till FTPS, läst buggfixar, uppdaterat version, flyttat filer på en webbserver mm. Nej, det måste vara mycket enklare att fixa till sånt om man ska sälja det som att man kommer igång på fem minuter. Nu är det i alla fall fixt och klart för att börja lägga in text och det ska bli lite kul!


Dagen har annars gått i långsamhetens tecken. Det är inte bra att ha så kul som jag hade igår och sedan inte vara tvungen att göra nåt på morgonen. Lite Chalmerskortege lyckades vi i alla fall se, frysa och skratta åt.

Och det är över 750 föranmälda till Hisingen Runt :-)


See you!

Inga kommentarer: