fredag 24 juli 2009

Svaret på röntgen

Efter att ha varit hos en massa läkare och sjukgymnaster de senaste åren, så var dagens brev från min ortoped ganska skönt. Eller kanske lite trist också, för jag hade inte förväntat mig nåt. Men nu har de i alla fall hittat ett fel på mig och det är att jag har en förändring i ledbrosket mellan skinkben och bäckenskovel. Och försök inte att googla på det, för det ger inte många svar. Det som jag ska göra är, som vanligt, att gå till en sjukgymnast. Blir inte det bättre så ska jag få en cortisonspruta.

Som en vanlig svensk kvinna i min ålder blir det ju en massa frågor när jag får ett sådant brev. Vad hjälper en cortisonspruta mot att jag inte har ont utan mer muskelsvaghet, finns det fler förändring i ledbrosket hos mig mm. Det får bli till att skriva ett artigt svarsbrev och se om jag får några svar.

Äldste sonen har vaknat och vi har fått några svar på hur det har varit. Kul givetvis, bilen läcker olja och går i mellan 40 -70 km/h i uppförsbackar etc. Och jag kan riktigt höra hur alla på gatan pratar om att "nu har pojken kommit hem, undrar hur det har gått för dem?". Och sen har de tittat in och sett den allmänna röra som råder inuti bussen.

Inga kommentarer: