torsdag 30 juli 2009

Inspiration

För några år sen, när jag började min chefsbana, gjorde jag ett personlighetstest, Meyer-Briggs. Ganska spännande och kul att göra och spännande att analysera. En sak som jag vet efter det är att jag är en person som får energi av andra, d v s extrovert. Precis på samma sätt som om det kan ge motsatt verkan, d v s det påverkar mig negativt.

Idag har det varit en massa positiv energi genom andra. Äldsta sonen har varit på ett bra humör och tar tag i saker och ting. Kul att se honom uppträda vuxet. Sambon håller på och målar i vår källarhall och det blir snyggt.

Jag blev dessutom bjuden på lunch av en från cykelklubben och det var väldigt inspirerande att prata med honom. Han är en spännande entreprenör som gör bra saker i sitt företag och jag har gett honom lite goda råd och bra namn idag. Så kul och uppmuntrande!

Dessutom har jag fått tummen ur och skriver en litteraturuppgift som jag har släpande efter mig. Jag måste ju skrapa ihop alla poäng som det går för att kunna skriva den masteruppsats som jag har förutsatt mig. Boende, ämne och korrekturläsning är ordnat för denna tjänstledighet och förhandlingar har inletts med jobbet. Dessutom är nästan hela familjen medveten om att de får ordna ett eget boende under några månader nästa år. Så nu ska det väl vara fasen om detta inte ska gå i lås.

Inga kommentarer: