tisdag 14 juli 2009

Jungle Jim is back


Ibland får jag ryck och fixar i i min trädgård. Och idag var en sån dag, eftersom min hosta har börjat stilla sig väldigt. En lånad elektrisk häcksax, en såg, en manuell häcksax och en kratta kan göra underverk tycker jag. Så nu ligger det en stor hög på infarten, en hög av avklippta grenar av olika slag. Om jag är nöjd? Nej, för nu ska buskaget -lite förmätet att kalla det häck - även tuktas på höjden också. Frågan är bara hur mycket som ska vara kvar? Jag tycker två meter, men jag får se om jag får igenom det i familjerådet ;-)


Annars har det varit lugnt och skönt på jobbet. Så lugnt och skönt att jag började rensa mail. Blir en del under ett år och det är alltid lika spännande att se vad som har hänt under det senaste året. och det är ju en hel del, både roligt och himla trista saker.

Inga kommentarer: