onsdag 17 februari 2016

När man kan bli den som är utsatt för rasism

Jag har varit på Bessey idag och skrivit. Inget mer spännande än så. Gick hemåt och passade på att gå in på Friendship för att få en pratstund. Anto var där och berättade att det nu på gatan finns en granne som inte tycker om FH och vi som besöker huset. Vi ska åka hem och inte vara i USA för det här landet är till för amerikaner. Det förekommer också hot mot de som jobbar där. Jag ska säga med en gång att jag inte är rädd. Ibland är det tur att jag är blek i hyn, har mina blåa ögon och min kroppshydda. Jag passar helt enkelt in och en hel del tar mig för en amerikansk medelålders kvinna. Det är mycket värre för alla som kommer från andra världsdelar - de kan ju liksom inte dölja att de inte är härifrån. Och hur otäckt måste det inte kännas för dem att gå till FH. De hotelser som har hänt är polisanmälda etc, men det är konstigt hur vi människor är funtade emellanåt.

So long!

Inga kommentarer: