onsdag 30 december 2009

Summering av 2009 - del 1

2009
Jaha, så var det ett nytt år igen. Hur var då det gamla?
Lite lätt uppför har det gått, inte riktigt så snabbt som jag har velat, men ändå.
Fick en halv grupp på jobbet, jämfört med den gamla. Mer annat jobb för min del och det uppskattar jag. Har nog haft min beskärda del av lönesamtal och PUsamtal för att kunna föra det uppåt. Eller så behöver jag gå in i en annan typ av verksamhet.
Slutade som ordförande i cykelklubben. Inget lätt beslut, för jag tycker så mycket om de personer som är där. Men en ordförande måste kunna vara med i verksamheten och det kan jag inte på det sätt som jag vill.
Pluggade på under våren och det gick hyfsat. Nya studiekamrater och det är alltid intressant. Ämnet var dessutom roligare än det som var på höstterminen -08.
Under våren blev jag rejält sjuk och det var ingen skojsig upplevelse. Efter lite om och men redde det ju upp sig också, men det gäller att vara frisk för att kunna nyttja det som finns inom sjukvården.
Fick beskedet in sklerosen och det var sådär att hantera. Min underbara sjukgymnast gjorde att det gick bra och jag kom igång igen.
Hemma var livet sisådär eftersom sambons ekonomi rasade ihop. Som tur var är det ordnat och jag ser fram emot att kunna göra mer saker som kostar.
Jobbade hela sommaren för att kunna göra resan till Spanien. Den resan var en underbar höjdare och jag kommer för alltid att minnas den. Det var dessutom kul att få göra den med mamma och komma bra överens under tiden.
Hösten har stökat på med en massa jobb och skojsig skola. Nya kamrater nu igen och det har funkat väldigt bra.

Återkommer med fler delar när vi har bakat klart snacksen till morgondagens fest ;-)

Inga kommentarer: