måndag 21 december 2009

Julstök och hårdrock

Ikväll är det julstök i köket och det spelas hårdrock för fulla muggar. Tobbe är där med en kompis och fixar fram gott julgodis. Vilket innebär att jag inte får sticka in näsan förrän allt är klart. Klart annorlunda mot när de var små, men ganska härligt. Och jag vet ju dessutom att det blir väldigt gott - marsipan, ischocklad och knäck har jag beställt.

Dagen har jag ägnat åt att fixa lite sista minuten julklappar i Mölndals C, springa på mitt favoritbibliotek och skriva på uppdraget. Går så mycket lättare att skriva hemma hos någon annan än hemma. Blir lätt distraherad av allt som är runt omkring.

Imorgon kommer den stora utmaningen när jag och mamma ska handla allt inför helgerna. Grebbestads alla affärarer ska vi handla i. Blir väldigt mysigt och skönt jämfört med det som finns i de stora köpcentrumen.

Inga kommentarer: