måndag 10 december 2018

En massa snö

Igår och idag har det kommit en massa snö här i Östersund. Det är grymt besvärligt att gå någonstan, för det som plogas är först och främst vägarna och sedan kommer ev trottoarerna. Om det inte är så att man har plogat upp snön på trottoarerna. Men det som är bra i det hela är att jag kan gå på vägen, helt och hållet som jag och bilarna vill.
Igår var vi på Jamtli marknad och gick där hela dagen. Massa spännande att titta på och provsmaka så då tog det hela sin tid. Dessutom så var vi ju tvungna att diskutera en massa olika saker, som t ex hur jag ska få bra stapling på min ved och tändved i Fjällbacka. Rätt intressanta diskussioner om hur mycket ved jag ska ha och hur jag ska få den att bli så torr som möjligt. Dessutom så gick vi och kollade på det nya nationalmusem-delen på Jamtli. Liten och naggande god utställning som nog kan bli intressant att titta på framöver.
Idag har jag kört föreläsningar på olika teman - dels Informationsdelning samt Vetenskaplig Metod. Den senare ser jag som en utmaning för jag vill att studenterna ska få mer sig den kunskapen och sedan även använda den i sitt framtida yrkesliv.


Inga kommentarer: