tisdag 3 mars 2015

Woop, woop

Lite piggare, mycket gladare! SAS har hittat mina väskor i Chicago och de är på väg till mig. Känns bra, eller mer VÄLDIGT bra. Jag insåg i går att mina almanackor ligger där, det blev lite jobbigt. Jo, jag vet att jag borde ha digital kalender - startade en sådan igår. Men det är en skön känsla av att skriva ordentligt vad jag ska göra :) Och sedan saknar jag alla mina kläder och presenter till nära och kära! Ett stort tack till Eva som lånade mig en uppsättning kläder - morgonrocken är alldeles fantastisk idag!

En annan sak som är väldigt bra är att jag saknar jetlaggen. Klart jag är trött, men jag kör med vanliga svenska tider. Kan nog tacka den taskiga flygningen från Chicago för det.  Jag somnade fint på söndagskvällen och vaknade på morgonen.
Här är det vår - i Fjällbacka, där jag är för tillfället. Skönt som jämförelse med den iskyla som Michigan bjöd på. Solen skiner och fåglarna kvittrar. Såg att det var rimfrost på bilen, men det känns som en liten sak i jämförelse med allt annat som jag har upplevt i väderväg.

Kör vidare på min återanpassning - idag blir det en tur till fiskaffären. För er som inte är uppfödda med riktiga fiskaffärer - de har inte öppet på måndagar. Det är ett säkert tecken på att det är färsk fisk som vi köper. Fiskarna är inte ute med sina båtar på söndagar - alltså är det inte färsk fisk vi handlar på en måndag!

So long!      

 

2 kommentarer:

Ted sa...

Välkommen åter!

Blir det till att vara kvar i GBG, eller raskt vidare till Östersund?

Karin Ahlin sa...

Hej Ted!

Jag är i Fjällbacka i två veckor och sedan drar jag till Östersund. En vecka relax och en vecka jobb.

Hörs,

Karin