söndag 8 mars 2015

Att bli mamma till sin mamma

Jag har en fruktansvärt söt och glad mamma - egentligen. Men något har hänt under tiden som jag har varit borta. Jo,visst är hon gammal (snart 84), men det är ändå trist att vara med om. Under många år har hon varit piffigt och glatt klädd och köpt det som hon behöver. Hon har alltid läst en massa och är fruktansvärt duktig på språk. Pratar glatt 8 olika språk, allt beroende på att hon kan latin och grekiska. Men nu bryr hon sig inte om hur hon ser ut eller är klädd. Igår skulle jag tvätta och då insåg jag att tvättmaskinen här var sönder och jag får givetvis inget svar på hur länge den har varit det. Det hela slutade med att jag fick städa hela köket i två timmar efter översvämningen som blev - inget skojsigt alls.
Så nu får jag ta tag i detta - men det är inte det lättaste. Hur gör man det på ett snyggt sätt utan att hon blir förnärmad och tycker att jag bara är jobbig. Det gör hon förresten redan - jag är en riktig pina för jag ifrågasätter och gnäller. Just nu kör jag tvångsmetoden - skjutsar inte om jag inte får som jag vill, men det går sådär. Får försöka med den snälla metoden imorgon.
Idag blev jag så trött att jag flydde till ett par kompisar här - tvättade och gick ut och åt. Allt för att jag skulle känna mig som folk igen. De var snälla och lånade ut sitt hus till mig, så dit flyttar jag imorgon och bor resten av veckan. Just nu gnäller vi bara på varandra, jag och mamma, och det tar för mycket energi av mig. Jag behöver jobba och vara på ett gott humör den kommande veckan.
För att toppa det hela funkar inte elförsörjningen till min jobbdator, till mina privata hittar jag inte strömadaptern så nu använder jag mammas. Efter diverse uppdateringar funkar det också!
Om ni råkar ha energi över - skicka den till mig!        

Inga kommentarer: