måndag 30 juni 2014

Almedalen - söndag

En spänd resa började vid en Västtrafik pinne vid vägkanten utanför Fjällbacka. Skulle alla kollektiva trafikslag ta mig från Lersten till Visby och Almedalen? Jo, det visade sig fungera alldeles utmärkt förutom att jag irrade runt vid Slussen ett tag. Lite pilar hade varit käckt.
Jag bor på Cinderella, vilket innebär resa och boende i ett. En bra lösning, förutom att det inte finns fönster i hytten. Trevligt hotell, om jag uttrycker mig så och gott om utrymme att göra olika saker på.

Vad har jag då lyssnat på? Det var ju sossarnas dag igår, vilket gjorde att Magdalena Andersson var på scen. Duktig, retorisk kvinna med ett fantastiskt CV. Inte allt som jag håller med om, men det är alltid kul att se hur duktiga kvinnor kommer fram. Därefter om det fria och demokratiska nätet med bl.a. Post - och Telestyrelsen och andra spännande aktiviteter.

Vad tycker jag då? Jag gillar det skarpt. Passar mig att kunna gå in och snabbt få till mig kunskap om det ämne som passar mig. Vädret var inte det bästa, men alla är trevliga, svarar på mina vilsna frågor och vill att jag ska trivas. Mångfalden passar mig alldeles utmärkt! Sedan är det mycket folk etc, men det får jag ta. 

Inga kommentarer: