fredag 4 januari 2013

TV och Telia

Jag är grymt förvånad... I en hyreslägenhet förväntar jag mig att det bara är att koppla in TV:n i uttaget och sedan kommer det en bild i rutan. Icke sa nicke. Nätverkssladdar ska dras från två olika uttag som sitter så lågt ner att man inte kan se vilket som är nätuttag och vilket som inte är det. Dessutom finns det kablar dragna mellan dessa två uttag men det verkar inte finnas något mer än luft i dessa kablar. Sedan ska fjärrkontrollen funka, TV:n inte vara för gammal och routern ska stå på rätt ägare. Tur att jag har hyfsad koll på sladdar, scart-kablar och router mm. Jag vet ett gäng av personer som jag känner som inte har det. Saknar den gamla bordsantennen och TV-sladden!

Var och hälsade på en kompis med familj i Bydalen på eftermiddagen. Skönt att komma ifrån allt som jag sysslat med den senaste tiden och bara finnas till. Behövdes för att få själen att piggna till lite :-)

Skriver på affärsplan till vår ekonomiska förening. Bra att behöva sätta ord på det som vi håller på med och beskriva för andra. Inte helt enkelt då det inte är en gammal basindustri som folk redan vet vad den innebär. Vad är en innovationstävling och vad är öppen data? Beskriva det så att alla förstår och vill veta mer!

Natti, natti!


   

Inga kommentarer: