lördag 12 januari 2013

Föreläsningar

Under veckan som gått har jag blivit inbjuden att göra två föreläsningar - en på Trafikmässan i Linköping och en på Västsvenska Turistrådet. Kul, spännande, nervöst och allt däremellan. Det som är roligast med att föreläsa är att jag får träffa och lyssna till en massa andra bra personer. Roliga och bra kontakter att ha i framtiden och att inspireras i nuet. För er som inte hade möjlighet att lyssna finns här en länk till presentationen 

Ibland känner jag mig som en gammal stofil som försöker leva ett modernare liv än nödvändigt. Nyfikenhet driver mig framåt och lusten att lära nytt. Det ekonomiska i mig gör att jag inte köper eller gör allt det nya. Har fortfarande kvar min gamla tjock-TV för den funkar ju fortfarande. En kamrat till yngste sonen hade alltid en utläggning med mig om den. "Med ditt jobb så kan du inte ha kvar den, du måste bara köpa en ny!" Fick tips av en kompis om denna video - lite tålamod och eftertanke är inte fel ibland. Och jag blir så full i skratt när det där med telefonen kommer upp. När jag var liten hade vi en telefon i hallen på vårt gamla hus. Huset var från 1920 och hade en massa rum och en massa dörrar. Till hallen fanns det sex stycken. Sex dörrar som inte skulle vara öppna när jag pratade i telefon med kompisar. Och fyra andra som skulle hålla sig på sin plats utan att försöka komma till kök, TV-rum, sitt egna rum, toa eller gå ut. Ingen större privacy där.

Kärlek till er och natti!   

  

Inga kommentarer: