tisdag 31 augusti 2010

Här igen


Ja, nu är jag i Fjällbacka igen. Både positivt och negativt. Det positiva är att det är så vackert och skönt, inte semesterhysterin. Det negativa är att allt stänger igen. Nu har t o m Järnboden stängt på vintern och det är så trist. Men jag förstår de som har affären helt och hållet, det bär sig inte, de får inget svar från kommunen gällande huset. Huset är för mig den gamla Konsum-affären, dit jag fick kila för att köpa mjölk och annat som behövdes hemma. Vad är då problemet med huset? Jo, det lutar 30 centimeter från ena sidan till den andra och även gatan utanför har satt sig och det händer inget. Trist och skamligt för en kommun som kunde leva gott på sina naturtillgångar.

En annan positiv sak är att jag nu har fått fart igen gällande Masteruppsatsen. Den gamla planen är reviderad för länge sen, men nu tar det fart igen. Finns ju inget annat än att den ska lämnas in.

För er som vill veta mer om Fjällbacka: http://www.fjallbacka.com/ och där har jag även hämtat bilden.

Inga kommentarer: