söndag 4 oktober 2009

Min morgonrock och jag


Nu har jag fastnat i morgonrocken, helt och hållet. Ingen annan som är hemma och jag kan göra precis som jag vill. Och vad händer då? Morgonrocken sitter som en smäck och jag går omkring hemma och myser. Läser lite, äter lite, kollar på datorn lite, lite på TV och sedan lite telefonpratande. En lisa och balsam för själen att göra detta emellanåt.

Och skönt efter alla år med att köra sönerna på träning och matcher tidigt på morgonen eller sent på kvällen.

Samtidigt kan jag bli lite rädd för att jag kommer att fastna i morgonrocken och aldrig komma ur den - förutom när jag ska till jobbet. Jag får fundera ut en bra strategi där...

Jag har dessutom haft en lång fundering och diskussion om hur jag ska hantera vissa frågor i min grupp. Vi behöver börja jobba på ett annat vis och det finns, som i alla grupper, ett stort motstånd mot detta.


Nu ska jag återgå till mitt studieläsande!

Inga kommentarer: