fredag 30 oktober 2009

Fredag kväll och pappa

Idag är det slutet på arbetsveckan och det känns skönt. Lyssnar på en ljudCD och ska ta en lugn och fin promenad till biblioteket när jag lyssnat klart.
Dagen började med att jag besökte tandhygienisten. Som vanligt går det bra och jag är lite lat med fluorsköljning osv på grund av detta. Och det bästa var att jag fick rabatt på priset med hjälp av någon tandvårdsreform.

Arbetet går framåt, men ibland känns det som om apoteksreformen går för sakta. Jag var nog laddad för att det skulle bli mer, men det kommer väl senare.

Idag är det 17 år sedan pappa dog. Den mest aggressiva formen av hjärntumör tog hans liv på fyra månader. Fyra månader där han åldrades från en ordinär 65åring till en person som inte kunde utföra något själv. Som tur var kändes alltid som om att han hade ett väldigt gott liv. En fru som han älskade högt, tre barn som gav honom glädje och sorg i livet och ett jobb som han tyckte mycket om. Det var däremot inte rättvist att han inte fick köpa sitt hus i Frankrike och åldras där eller se barnbarnen växa upp.

Ta hand om er!

Inga kommentarer: