måndag 1 juni 2009

Hyr en kock!

Nu vill jag ha en bjudning igen, men det är sådär kul att laga en massa mat. Givetvis får yngste sonen en fråga och så är den saken fixad. Ett företag som innebär att man kan hyra en kock tycker jag skulle vara en bra affärsidé. Och eftersom det är hushållsnära tjänster är det ju avdragsgillt också :-) Jag kom ihåg att min mormor hade en tant som kom och lagade mat när det skulle vara kalas där. Ståndsmässigt tycker vi nu, men för henne var det helt självklart.

Altanen har fått lite räcke idag och mer hoppas jag att det blir snart. Det ser så himla snyggt och prydligt ut med det. Tack, Jonte!

Jag försöker hitta nya projekt att fördriva tiden med så idag gick jag med i en referensgrupp för cyklister. De som vill ha vår input är Mölndals kommun och det är ju alltid kul att påverka. Mannen på Gatukontoret var i alla fall glad att få med mig.

Dagens trädgårdsredskap blev bara en grästrimmer. Häcksaxen var svindyr så den får jag fundera lite på innan jag köper en. Kanske blir det till helgen ;-)

Inga kommentarer: