lördag 16 maj 2009

Nya uppdrag

Just nu är jag spänd och lite nervös. Ska dels försöka ta mig in till staden, från Hisingen, parkera bilen och sen komma till Götaplatsen. Allt detta på en timma. Just nu känns det som om jag är en tidsoptimist i det här livet, men det är bara att göra det bästa av situationen och hoppas att det går bra.

Anledningen till min pessimism är att jag igår skulle ta mig från jobbet till sushihaket på Mölndalvägen. Brukar ta ca 15-20 minuter. Och igår så tog det en timma :-(. Ja, jag vet att Hisingen är ett gudsförgätet ställe, men alla politiker borde inse att det bor, jobbar och passerar en MASSA folk till och från denna ö. Ge fasen i att lägga alla trafikarbetet samtidigt! Och utöka förbindelserna nu!!

Annars ska jag sitta på Götaplatsen och vara hjälpreda till speakern där under hela Göteborgsvarvet. Ska bli väldigt spännande och kul. Alltid kan jag lära mig en massa om Göteborgsvarvet och få lite inspiration, kanske ;-)

Inga kommentarer: