söndag 8 februari 2009

Kollektivet i all sin glans


Igår var en dag när jag bara älskade mitt kollektiv. Äldste sonens 20 års dag skulle firas och då samlas vi ALLA i en stor hög. Kusiner till mina barn, fd svärmödrar, svärfäder mm. För att inte tala om fd man och nuvarande sambo. Och ljudnivån igår var hög av diskussioner och skratt och en massa prat. Så trevligt att det inte var sant, tycker jag. och sen är det ju kul för mig att träffa dem som jag trots allt har känt i 25 år och som jag tycker om.


Och den yngste sonen ska åka till England på sin nästkommande praktik! Jag är så glad för hans skull, eftersom han i många år har fått leva i skuggan av sin äldre bror. Äntligen är rollerna omvända. Tyvärr är han borta på sin 18årsdag, men jag tar flyget och hälsar på honom då.

Inga kommentarer: