tisdag 6 januari 2009

Stockholm i mitt hjärta!

Jag har varit på besök i Stockholm i två dagar och besökt en kamrat. En sån där kamrat som jag önskar att alla har i det här livet. Vi blev kompisar i högstadiet och sedan dess har vi träffats under hela livet. Ibland väldigt ofta och ibland mer sällan. Men det spelar ingen roll för vi börjar bara om där vi slutade sist. Hjälpt mig har hon gjort under en tid då mitt liv inte var så kul ( arbetslös, en pappa som var döende i cancer mm). Och jag hoppas att jag piggar upp henne lite nu när hon har problem med ryggen, riktigt allvarliga problem.

Stockholm är en stad som jag bara älskar. Det är rytmen och alla människor där som gör att jag gillar den. Vattnet inte att förglömma. Och tunnelbanan!

Hittade billiga flygbiljetter med hjälp av studentrabatten och det känns ju skönt. Tyvärr blev hemfärden lite skakig och sen kunde vi inte landa som tänkt. I dessa ögonblick VILL jag inte ha all information. Berätta för mig när det är ett faktum och inte vad vi eventuellt ska komma att göra, PLEASE!

Väl hemma möttes jag av nyheten att vår koncernägare tagit livet av sig :-(. Kändes inte alls bra, men det är väl bara att vänta och se vad som händer.

Inga kommentarer: