torsdag 19 augusti 2021

God morgon!

 Det gick vägen med mamma igår. Jag insåg att det inte skulle gå att vara i hennes hus så hon fick följa med mig hem istället. Vi satt ute på altanen och hon njöt av solskenet, så till den milda grad att hon fick låna ett linne. Hon ville sola armarna och självklart fick hon göra det. Jag spelade musik för henne och det var kul att se hur hon sjöng med samt att vi lagade mat ihop. Det är lite spännande att fundera på vad som fungerar att göra med henne och som gör att hon mår bra och fortfarande får känna att hon är den äldsta och klokaste i rummet. När jag har pratat med demenssköterskan är det en väldigt viktig del för att skapa en välmående äldre person. 

Jag håller på och skapar mig en roll på Karlstads universitet. säkert kommer det att ta sin tid, men det känns som om det kommer att ta fart snart. Jag har blivit inbjuden till några möten och har själv bjudit in och det kommer säkert intressanta arbetsuppgifter ur detta. Dessutom fick jag veta att jag och en kompis ska skriva ihop med en av mina favoritprofessorer. Känns hedersamt att få den inbjudan! 

Sedan var det dagens nästan obligatoriska träning, idag bodypump. Nu känns det kul för jag inser att jag har blivit starkare under sommaren. Beror säkert på allt trädgårdsarbete och speciellt vedklyvningen. Tyvärr är väl min vänstra sida sämre, men det kommer den ju alltid att vara. Bara att anpassa vikterna efter det. 

Nu mot en ny dag i livet!

Inga kommentarer: