tisdag 17 augusti 2021

Att börja jobba igen och Frasse

 Ja, jag började jobba igen. Finns några få saker att göra klart på Miun och sedan blir det forskning för nästan hela slanten. Det känns skönt samtidigt som jag ska gräva fram mina egna fåror, vilket jag trivs ofantligt bra med. Det som jag vet är att det blir inom e-hälsa med inriktning mot datahållet, vilket t ex kan innebära att titta mer på den data som finns i patientjournaler. Givetvis på ett etiskt korrekt sätt osv. Jag tänker att där finns det en massa spännande vad det gäller den data som behövs om man som svensk arbetar i ett annat land, t ex Norge och det händer något när man är där. För er som vill läsa en kort intro till vad jag ska göra, så finns den här: https://www.kau.se/nyheter/mot-karin-ahlin-ny-postdoktor-vid-ctf Ja, bilden är tagen efter att jag har varit hos frissan - det som var pandemiburret finns inte mer. Men jag kommer nog att fortsätta att odla längden, jag har alltid velat ha väldigt långt hår!

Jag drog ner till Göteborg på em för att träffa Kristian och Frasse. Frasse är barnbarnet, en glad gosse på snart två år. Han är en fena på att springa runt och gillar helt klart när jag sitter på golvet och leker med honom. En kanonbra sporre för att träna mer och bli ännu vigare i livet. Vi var ute på lekplatsen och lekte, som vanligt. Det innebär att sparka boll, gunga och åka rutschkana. Det roliga var att se att Frasse interagerade med andra barn och hur han tog kontakt och ville baka sandkakor med en liten tjej. De har inget riktigt språk att använda men lyckades ändå göra det i tio minuter. Lång tid för att vara i den åldern. 


Imorgon ska jag jobba hos mamma. Hon ska få sina fönster tvättade och storstädat. Det sistnämnda ser hon inte fram emot och jag har redan blivit utskälld för detta ikväll. Önska mig lycka till imorgon :)



Inga kommentarer: