tisdag 1 januari 2019

Vad har jag gjort under jul?

Som vanligt har jag blivit ett år äldre och nu förväntas jag verkligen vara en medelålders kvinna. Jo, jag ska försöka, men jag känner att den rollen passar mig mindre bra. Så jag kör vidare som vanligt och tröstar mig med det som Cat sa en gång: "Det är svårt att ändra på en modell efter 40". Jag har grejat i mitt hus i Fjällbacka - gett bort en hel massa porslin till Återbruket och även bord. Jag har också haft sönerna, svärdottern och svärföräldrar på besök och Doris (släktens gullehund!). Sedan har jag hämtat det sista i huset i Mölndal, så nu är den delen klar fysiskt. Återstår bara att cleara det hela med Skatteverket så var den sagan till ända. Det roliga är att se vad de nya ägarna gör med huset och det glädjer mig att de fattar att det är ett hus som behöver hållas efter och gullas med. Sedan är det gott att se att sådant som jag gjort och inte andra ger problem hos de andra på gatan nu (ja, skadeglädjen är den enda sanna glädjen ;) ).
Jag har också kört några seminarium med mina studenter i Vetenskaplig metod, så nu är den kursen slut på det viset. Känns väldigt skönt och nu känns det som om jag börjar hitta formen på den kursen. Nu ska vi bara diskutera innehållet så att det blir i linje med vad vi vill lära ut på programmet (den är lite mastig som den är upplagd just nu).
Ett annat projekt som jag fick på köpet var att jag hyrde en bil som visade sig vara en elbil. Inte riktigt vad jag förväntade mig, men får jag sista bilen så är det så. Inte helt lätt att fatta hur jag skulle ladda den, för jag fick det inte att fungera på laddstationer, förutom på Håby (tradarstationen utanför Munkedal). Och i min carport, men där tog det ju evigheter. Så jag fick räckviddsångest för batteriet räckte bara i 20 mil och något alternativ fanns inte installerat i den. Så ska jag ha en elbil får det bli med längre räckvidd samt möjlighet till krok (finns inte än så länge så vitt jag vet).
Sedan har jag gullat med mannen i livet på distans. Jag känner igen den här situationen från när jag hade ihop det med Jonte, så vis vana har jag ju. Men det hade varit kul att slippa det och kunna tillbringa tid tillsammans istället! Vi får se hur vi kan fixa till det!
Nyårslöfte och tillbakablick? Kommer i ett annat blogginlägg :)

Här är ett minne från när jag firade nyår i USA - New Year's in Time Square :)


Inga kommentarer: