onsdag 24 oktober 2018

Nytt hus

Ja, det gick vägen med att sälja mitt hus i Åby, även om det satt längre in än förväntat. Det är klart att det inte blir lättare av att Åbytravet smäller upp en konferensanläggning mitt framför huset. Jag är inte alls nöjd med det, men vad kan en privatperson göra? Bara hoppas att huset inte får några skador, för det skiter man högaktningsfullt i. Nu gick allt bra, huset står fint och utan skador trots flera månaders intensiv pålning 50 meter bort. Jag kommer att sakna det något intensivt för det var mina drömmars hus, antagligen för att det var så likt mormor och morfars hus, vilket alltid gjort mig trygg. Jag tillhör en av de få personerna som blir glad över att det luktar källarmögel för det gjorde det hos dem. Men för klarläggande så finns det inte källarmögel i Åby-huset, bara en liknande källare.

Nu till det roliga - det här huset i Fjällbacka blir mitt nya projekt. Inte alls lika stort, men på ett annat ställe där jag känner mig trygg och glad. Det finns plats för övernattningar i gästrummet och trevligt umgänge på den stora altanen. Välkomna!!



Inga kommentarer: