söndag 21 oktober 2018

Nya tider - nytt liv

Det var ett bra tag sedan jag har skrivit här och en hel del har hänt och en del är status quo (inte riktigt vad jag vill, men jag bestämmer inte allt i hela världen ;) ).

Det roliga i mitt liv är att jag har kommit ut mer med min forskning, publicerade artiklar och debattartiklar. Det senaste var en ny inriktning som jag hoppade på när det fanns ett tillfälle på avdelningen att gå en forksningskommunikatörsutbildning. Blev ett inlägg i Ny Teknik, som dessutom gav mersmak. Om du vill läsa finns den här . Så idag på morgonen knåpade jag ihop en ny debattartikel, denna gång om öppna data. Jag får se om det blir någon publicering, beror på en hel del saker, men jag kan ju alltid hoppas.

En annan rolig publicering är den på HICCS, vilket är en konferens på Hawaii. Alla som jag säger detta till är glatt överraskade att universitetet betalar detta, men det ingår i mitt jobb att åka på konferenser och presentera det som jag gör. Och jag måste i ärlighetens namn säga att jag inte är jätteförtjust i just flygresan till Hawaii, det tar EN stund om jag uttrycker mig så. Sedan kommer den förtjusande jetlaggen! Men jag har bra kamrater som följer med och det ska bli kul att åka på denna konferens en gång. Den ingår liksom i det man BÖR åka på som forskare i IS-området.
Annars är jag mest intresserad av att få skriva ansökningar till forskningsprojekt. Jag har skrivit en och varit medförfattare på en inom e-hälsa, vilket kan bli ett intressant område att titta på. Lite har jag ju arbetat med detta och vi hade intresserade forskare i området i Göteborg.

Annars har jag blivit med en båt, vilket är en spännande upplevelse och ger mig grymt goda känslor från när jag var liten. Det är otroligt vilket minne kroppen bär på. Min båt är flatbottnad och studsar lätt omkring på vågorna när det blåser lite. Men vad gör det när trygghetskänslan blir fantastisk av detta. Antagligen var det tryggheten från när jag var liten och pappa sa åt oss barn att lägga oss ner tillsammans när det gick vågor och vi låg tillsammans där och bara kände att det här går bra. Tyvärr var inte tingen med mig i sommar (det blir ett annat blogginlägg), men lite båt blev det i alla fall.

Detta var en kort uppdatering och min förhoppning är att det kommer mer i veckan!! Stay tuned :)


Inga kommentarer: