torsdag 25 september 2014

Awesome!

Idag har jag sett något spännande hända framför mina ögon. Egentligen har jag sett det hända i små, små steg men ikväll smällde det verkligen till? Jo, jag har sett ett gäng kandidat - och masterstudenter bli riktigt duktiga på att sälja in sin idé till en panel i kursen Informationsdesign.
Ikväll fick de pitcha sina idéer för en panel bestående av innovationsrådgivare från näringslivet och lärare på MSU och det hände verkligen något med dem. En form av Venture Cup tänkande som bade kombinerar och utvecklar den tekniska idén och studentens förmåga att pitcha en idé. Det som innan har verkat som dåligt framförda idéer har nu blivit små projekt som ska hjälpa någon del av samhället. Och de fick verkligen bra feedback som gjorde att projekten kommer att kunna utvecklas framåt. Sådant gillar jag - stärk idéen och individerna så att det går framåt - inget Jantetjötande som inte ger någon någonting! Ska bli grymt spännande att se hur det hela utvecklas och hade ju varit grymt att kunna införa denna pedagogik på kurser jag är lärare på.  

Idag har jag gjort min andra inspelning i Camtasia - grymt kul och väldigt enkelt. I alla fall det som jag hittills har gjort är helt suveränt. En av mina kollegor arbetar på Techsmith och det ska bli väldigt kul att diskutera mer med henne nu när jag kan lite mer.

Vädret - ja, det är 25 grader varmt, solen skiner och jag funderar på varför jag bara tog med mig ett par sommarbyxor. Lite höstkänning får jag av en del träd som håller på och skiftar färg. Vackert! Imorgon blir det en summering av den första månaden här - stay tuned!

So long!     

         

Inga kommentarer: