måndag 18 juli 2011

Dagens händelser

Idag har varit en rätt småtrevlig dag. Satte lite fart på kroppen med att åka till verkstaden och lämna in bilen. Den skulle få service, ny kamrem, vattenpump o annat smått o gott. Kan den vara väl värd nu när den pilar upp o ner till Östersund emellanåt. En liten promenad tillbaka hem, och då fick jag se lite fotboll nere på Åbyfältet. Alltid lika kul att se de små killarna och tjejerna spela. Och samtidigt minnas hur det var när sönerna spelade.
En doktorsavhandling stod på schemat idag, och den var riktigt trevlig att läsa. Kan bero på att den som har skrivit den har arbetat några år innan det akademiska skrivandet började. Trevlig, lättläst och intressant var den.
Kiropraktorn hade jag tid hos på eftermiddagen, och då insåg jag det trista med Gothia Cup. Det tar ju en evighet att åka in till stan med min buss. Och att de sätter in extrabussar som går precis samtidigt som den ordinarie bussen gör ju inte det hela bättre. Kör en gång i kvarten istället!
Efter ryggknäckandet kom dagens stora behållning, jag träffade på min kusin och hans sambo med deras nyfödda barn. Så kul att träffa dem och att två så trevliga människor möts i mogen ålder är rätt fantastiskt. Grattis Eva och Johan till sonen!
Hemma blev det mer läsande och lite skrotande i trädgården. Det växer, växer igen o ser allmänt trist ut på vissa ställen. Bara att ta fram spaden och gräva fram det som egentligen ska växa där.

Inga kommentarer: