söndag 8 maj 2011

Att lära sig mera



Ja, jag ska ut på en resa i livet. Den blir både fysisk och även psykisk, det senare är det väldigt många som har talat om för mig. Det första målet är väldigt klart definierat och det är att skriva en licentiat-uppsats och den ska vara klar i oktober/november 2013. Lagom till 50 års kalaset alltså. Sedan får vi se hur det går med fortsättningen.



En hel del personer har sagt åt mig att skriva dagbok för att kunna ha och gå tillbaka till sen och se vad som har hänt. Givetvis kommer jag att följa deras råd, och den kommer att bli publik på denna blogg. Hur intressant den blir för er andra, det återstår att se, men förhoppningsvis finns det en hel del av er som följer min resa.

Resan har i alla fall börjat med att övervåningen på huset är nästan klart för uthyrning. Det som återstår är att hantverkarna kommer hit, en elektriker och en låssmed. Spisne behöver ström och låset i den gamla dörren behöver bytas. Det är riktigt skönt att känna att jag inte behöver ta så mycket ansvar för överdelen på huset sedan, utan kan koncentrera mig på de övriga delarna. Källaren ska få sig en rejäl uppfräschning i sommar!

Inga kommentarer: